Verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van theseuss - WaarBenJij.nu Verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van theseuss - WaarBenJij.nu

Verblijf op Kreta

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2014 | Griekenland, Kreta

Toen we op Kreta aankwamen was ik nogal nerveus. Wachtend op wat er gaat gebeuren. Koning Minos en zijn dochter Ariadne waren ons aan het opwachten. De schoonheid van Ariadne viel mij meteen op. Koning Minos beval ons bij hem te komen. De wachters brachten mij en de kinderen naar de Gevangenis. Toen kwam Ariadne naar me toe gelopen. Ik was nieuwsgierig waarom ze dat deed, wat ze wilde. Ze zei: ''Als jij, Theseus, met mij trouwt en mij meeneemt naar Athene zal ik jou en de kinderen bevrijden''. Ik stemde er meteen mee in. Ze gaf me een draad en zei dat als ik morgen naar het labyrint ga, dat ik dan de draad moet uitrollen zodat ik de weg weer terug kon vinden. Ik bedankte haar . De volgende dag kwam koning Minos naar ons toe om ons op te halen en naar het labyrint te brengen. Hij vertelde tegens ons dat wij voor vele dagen het voedsel voor de Minotauros zouden verschaffen. De kinderen werden gelijk bang, maar ik, ik had grote moed! Ik sprak de kinderen moed in, maar ze bleven maar zeggen dat ze geen voedsel wilde zijn. koning Minos leidde ons naar het labyrint. Hij sloot ons lachend op. De kinderen raakten in paniek maar ik kon ze er nog net van weerhouden wild het labyrint in te rennen. Toen ze weer een heel klein beetje gekalmeerd waren rolde ik de draad af en ging het labyrint in. Na een korte tijd hoorde ik een verschrikkelijk geluid, niet te beschrijven. Voorzichtig ging ik erop af, totdat ik op iets hards trapte. Ik schrok verschrikkelijk. Onder mijn voet lag de Minotaurus te slapen! Hoe hij eruit zag wil ik het liefst zo snel mogelijk vergeten. Ik ben bang dat ik nachtmerries krijg. Ik doodde hem zonder moeite en met behulp van de draad zo snel mogelijk terug naar de kinderen bij de ingang van het labyrint. Ariadne opende de deur en viel me in de armen. Nu moeten we vluchten. Daar schrijf ik binnenkort wel een verslagje over, ik moet nu dringend weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Kreta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2014

weer in Athene

14 Februari 2014

Terug naar huis

14 Februari 2014

Op Naxos

09 Februari 2014

Verblijf op Kreta

09 Februari 2014

Zeereis richting Kreta

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 1726

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: