Vertrek uit Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van theseuss - WaarBenJij.nu Vertrek uit Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van theseuss - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Athene

09 Februari 2014 | Griekenland, Athene

Het was een mooie zonnige dag. Maar het was helemaal geen mooie dag ,want vandaag was het de dag dat zeven jongens en zeven meisjes naar Kreta moeten worden gestuurd als offer voor de Minotauros. Ik zal even uitleggen wat er aan de hand is. Een tijdje terug waren de spelen ter ere van Zeus. De zoon van koning Minos. Koning van Kreta. Hij won bijna alles.De mensen van Athene werden natuurlijk jaloers. Minos was woedend en belegerde Athene. En als straf moesten elke negen jaar zeven jongens en meisjes naar Kreta worden gestuurd.Maar ik zag de kinderen. Ze zaten er neergeslagen bij. Ik moest iets doen! Maar hoe?
Er sprong een idee in mij op. Ik zal naar Kreta gaan en de Minotauros doden!
Mijn vader keek geschrokken en protesteerde, maar hij kon niks doen.
Hij zei tegen mij: '' Als je terugkomt en je leeft nog hijs dan de witte zeilen. zo niet hijs dan de zwarte zeilen''. En zo ging ik dus naar Kreta.